Please dont take a picture its been a bad day

(OBS denna text kan innehålla konstiga och obegripliga meningar men den kommer med all sannolikhet redigeras senare ;) )


Fy fan det senaste dygnet har varit en ren jävla mardröm tror aldrig jag har tjutit så mkt som idag. Planet från Manchester till Köpenhamn var försenat mer än 1½ timme (vi gick upp vid halvsju i onödan!!) vilket egentligen inte gjore så mkt eftersom Tessa höll mej sällskap, dålig timeing att planet kom in till gaten precis när vi köpt käk bara så jag inte hann käka upp (fast skulle egentligen hunnit märkte jag efteråt men då var det ju försent) När planet lyfte från Manchester fick jag panik för jag trodde det skulle crasha eller nått så då tjöt jag en stund men när planet väl var uppe i luften var det nemos problemos. Väl frame i  Köpenhamn säger de att jag ska gå till transfergrejset eftersom jag missade planet till Stockholm, det visade sej att jag inte var den ända som var tvungen att boka om utan jag fick glatt sätt mej ner och vänta på att 312 andra resenärer skulle få hjälp innan mej. När det väl är min tur får jag en biljett till ett plan som skulle gå om 2 min men kärringen på flygplatsen skulle ringa och säga att de skulle vänta på mej. När jag mer eller mindre död kommer fram till gaten är det inget plan där så jag går tillbaka till transfergrejset, skiter dock i kölappen denna gång. Sitter en annan kärring i den luckan då och hon säger att det planet är försenat och inte har lämnat Stockholm än. Härifrån är det rätt suddigt vad som hänt. Vet att jag fick nya biljetter minst tre gånger innan jag kom med ett plan som för övrigt var över fyra timmar försenat så kom till Stockholm kl 01:55 ist för kl 15:30. Vet att det var en turk som hjälpte mej att skaffa ny biljett en gång eftersom kön hade vuxit så pass mkt att det var över 1000 pers före en när man tog kölappen och turken bara hade ett par nummer ifrån att få hjälp så protesterade jag inte. Turken gav mej en hundring och tvingade mej att gå och köpa nått att äta. Viftade sedan av mej turken och satt mej på golvet i ett hörn och tjöt, fick dock inte vara i fred där, kom fram massor gulliga människor och undra vad det var och pratade med mej så jag slutade tjuta men sen när de gått dröjde det inte länge innan jag satt där och grinade igen. Det var bl.a en grekisk tjej som kom fram flera gånger och en gång kom hon och gav mej en pizzaslize, det var en tjej från nått baltisk land som var värsta ängeln mot mej (I will remember her) och det fanns tom två stycken personal på SAS som var snälla, speciellt en av dom. :)
När planet till Stockholm lyfte ver det inte ett dugg scary, så fattar inte varför jag tyckte det var så läskigt i Manchester. När jag kom till Stockholm gick jag direkt och pratade med dom på SAS och frågat om de kunde fixa en taxi till mej (de i  Köpenhamn sa att de skulle fixa det här) eller åtminstone en ny tågbiljett så att jag skulle kunna ta mej hem (eftersom jag missat tåget jag egentligen skulle tagit) sa de att de inte kunde göra nått åt saken. Nån minut senare får jag reda på att mitt (och alla andras) bagage är kvar i Köpenhamn, askul, NOOOT (fast slipper ju släpa på det nu iaf lite skönt faktiskt)
Så nu har jag fått köpa en ny tågbiljett, hade tydligen inte så mkt pengar på kortet så kunde inte köpa en biljett till det första tåget som går om cirka en timme utan måste vänta tills lite efdter halvåtta :S

Sammanfattning: Detta har varit en skitdag som jag har ägnat åt att yrat runt på olika flygplatser (mest på flygplatsen i Köpenhamn), tjutit (tårarna tog dock slut i Köpenhamn) och tom fått åkt lite flygplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback