Stressad?

Jag är nog stressad, tänkte att jag skulle läsa på till provet i mental träning och så läste jag om stress och det var mer än hälften av symtomen som stämde in på mej, här är de som stämde in:

* Muskelvärk - Har jag haft den här veckan, trodde först det var träningsvärk, men träningsvärk börjar inte två dagar efter träningen och håller knappast i sig i fyra dagar.

* Upprepade förkylningar - Min hals är ju allt som oftast cp.

* Trötthet - Är fan jämt trött.

* Sömnproblem - Brukar ha svårt att somna och sova på normala tider. Och när jag väl somnat får jag inte sova så länge som jag behöver för att jag måste iväg till skolan.

* Yrsel - Kommer lite titt som tätt.

* Nedstämdhet - Allt känns så meningslöst.

* Depression - Har ju symtomen till det i alla fall.

* Koncentrationsproblem - Får ju i stort sätt ingenting gjort, mirakel att jag började läsa på till det här provet typ.
 
Och så står det vad man kan göra åt sin stress och jag har gjort endel av de grejerna som står men det hjälper inte. Det jag har gjort  som står med på pappret är:

* Städa ditt rum. Sortera din bokhylla, garderob etc. - Jag har städat mitt rum, min garderob, hyllorna, byrån, i soffan, på golvet o.s.v. det hjälper inte ser likadant ut efter ett par dagar.

* Använd almänacka - Det gör jag, trust me, är det någon som använder sin almänacka så är det jag, sen att det kanske mest är för att jag ska ha nått att göra på lektionerna när jag inte orkar hänga med på lärarens genomgångar är en annan sak.

* Tänk igenom i förväg vad du ska göra - Jo det händer faktiskt att jag tänker att jag ska gör saker och ting vid särskilda tidpunkter men sen när väl den tidpunkten är inne har jag ingen ork eller lust till att göra det jag tänkt göra, i alla fall inte om det har med skolan att göra.

* Fysisk aktivitet, gärna utomhus - Jag försöker att uttnyttja träningskortet varje vecka, jag följer med Hanna ut med Ragge ibland så lite fysisk aktivitet gör jag allt.

Så vad kan jag göra åt saken om de åtgärder som står på pappret inte hjälper?

Kommentarer
Postat av: Johan

Där har du fel, träningsvärk kan mycke väl komma dag nr2 och mycket väl hålla i sig 4 dagar. Jag vet.

2007-01-30 @ 07:53:08
Postat av: AnkDjävel

Jo så kanske det är men jag tror ändå det var muskelvärk jag hade annars borde jag haft ont i båda armarna. Träningsvärken i benen kom ju på en gång så då borde det gjort det i armen också om det hade vart det. Aja shit the same vad det var..

2007-01-30 @ 13:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback