Sista halvan av lovet

I onsdags blev det utgång och jag blev av någon anledning för jävla fuller och fick skallesmärta men det var kul ändå.
I torsdags flydde jag till landet för att delta i den årliga tradtionen, ärtsoppa och punch följt med vinpimplande.
I fredags bar det av till Vimmerby där jag fick en gratissminkning och eftersom det blev så bra så blev det att köpa några av produkterna som sminkösen använde, var ju ta tre betala för två också så nu är jag ett par hundra fattigare. På eftermiddagen skulle vi gå till grannarna och fika men blev kvar där hela kvällen och drck vin och öl och så blev det visst lite kvällsmat också.
I lördags var jag. mamma, Inger och Kicki på julmarknad vilket också är tradition. Var ute med kameran en stund också.
Vårt kära lilla landställe. Faktiskt ganska skönt att vara där, borde kanske följa med dit oftare.

Jag åker moppe. Den är så fin, nästan så att jag skulle vilja ha en sån hemma. Den går skitfort också, eller inte går fan fortare att cykla men det var fridfullt att färdas på den :P

De håller på att bygga gärskgård runt kullen så att fårskallarna förhoppningsvis ska hålla sej i hagen. Det är så fint med gärskgård.

De söta små fårskallarna.

I dag, söndag kände jag mej lite tvungen att plugga så hann skriva en halv sida om judendomen innan jag begav mej till tv´n för att glo på familjen Addams. På vägen hem började min telefon att funka, hade massa missade samtal, det är fan att man ska vara poppis när man inte vill vara det men annars när man vill att nån ska höra av sej är det inte en käft som gör det. Svängde förbi Tessa och Rikard en sväng och drack kaffe och käkade bullar. Rikard kunde inte få min dvd att funka så det får bli att skicka iväg datorn till farbror doktorn. Hur ska jag klara mej utan min kära lilla dator liksom? Måste skaffa nånstans att förvara alla mina bilder och min musik under tiden den är borta. Var störmavbrott här hemma i stan förut, undra om alla små stadsungar överlevde det? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback