Påååsklovet är över och jag är tillbaka i Fittköping

Förra onsdagen gick jag upp i gryningen för att påbörja min lilla resa genom halva Sveriges rike. Tina var snäll och körde mig till tågstationen här i stan. Fick åka tåg till Katrineholm och fick jag byta till ett lite snabbare tåg som tog mig till Skövde. Från Skövde fick jag åka buss och efter nån timma var jag till slut frame i Trollhättan där Alex & co kom och hämtade mig på stationen. Fy faan vad segt det var att åka buss då fick fan träsmak i ärslet. Alex och jag åkte ut till nåt köpcentra som låg lite utanför stan och där hittade jag Deichmann (en affär som jag som jag bara sett utomlands förut som har massa fina och billiga skor =)) så där köpte jag ett par fin fina pumps =) På kvällen bjöd Alex mig på käk på O´Learys och sen for vi till Uddevalla och gick ut på ett ställe som hette GG´s. Torsdagen gjorde vi inte så mycket, var typ hemma och tog det lugnt bara. Fredagen var en träsmak-i-ärslet-dag igen, buss från Trollhättan till Örebro och därifrån tåg till Enköping och sen buss till Uppsala. I Uppsala fick jag vänta en stund på Tessa så gick och köpte en present till henne och sen fick jag stå och vänta på henne och Sandra på stan, folk glodde som fan på mig undra vad de hade för problem? Efter en timme eller nåt mötte jag dom och så gick jag och Tessa runt lite på stan medan Sandra blev sminkad på Makeup store där innan det var Tessas tur att bli sminkad. Jag höll på att somna ståendes när jag väntade på Tessa. När Tessa var klar kom Sofia som även hon skulle bli sminkad, jag och Tessa gick och tog en kaffe så länge så att jag skulle hålla mig vaken. När brudarna var färdigsminkade letade vi upp en italensk resturang där vi bokat bord, fick stå utanför och vänta på folket som kom här ifrån stan ett tag. Kändes lite blää att jag inte hade hunnit byta om och att jag såg ut som en zombie men det fick funka ändå. Jag käkade pizza (det var billigast) och sen var Jonas och Daniel snälla och bjöd mig på panacotta till efterrätt =) Asgott var det. När vi skulle åka hem så fick hälften av oss stå ute och frysa medan andra hälften åkte och hämtade Sandras bil som hon parkerat på typ andra sidan stan. Jag och Sofia försökte hitta några snygga grabbs som kunde värma oss i vår väntan på att få ta oss hem men vi hade ingen större framgång i vårt sökande. =/ Väl hemma somnade jag typ på en gång och sov som en stock hela natten, fy faan vad skönt det var att få sova.
Lördagen blev det stan vilket var ganska tråkigt eftersom jag var pank. På kvällen var det födelsedag/inflyttningsfest. Jag var asseg i början men sen bestämde jag mig för att jag inte skulle vara så jävla tråkig så då blev jag lite piggare och på lite bättre partyhumör. Ville gå ut på krogen men eftersom man skulle dra fram klockhelvete så hanns inte det med. Det var en kuul kväll =)
Söndagen blev träsmak-i-ärslet-dag, åkte bil hem med Linda, Daniel och Stina. Det var ju lite skönt att slippa bussarna och tågen i alla fall. Jag glömde tydligen lite grejer hos Tessa, jag är så smart.
Fick en lite brorson på söndagskvällen också =) En liten Xander. Cassandra är så söt, igår när vi var och hälsade på dom pekade hon på bebisen och sa mamma och pappa har köpt den... <3
http://naknaankan.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback