Nolla

Jag är nolla, jag har inte tid att blogga, tänka eller känna efter hur det känns. Om jag skulle haft tid att tänka skulle jag nog ha hemlängtan. Tur att det är så mkt att göra så att jag i stort sätt bara hinner sova "hemma". Jag gillar inte detta "hem" något vidare. Jag vill ha ett riktigt kök och egen dusch. Hoppas jag hittar lägenhet snart. Kommer bli sjuk om jag blir kvar här, är ganska säkert på att det är fuktskadat i duschrummet och kanske till och med mögel. Känner inte ens för att packa upp mina grejer kan lika gärna vänta med det tills jag hittat ett riktigt boende. Lite jobbigt att det bara är massa nytt folk här skulle vara så skönt om det var någon man kände som också skulle plugga här. Känns inte ens som att jag har flyttat, känns som att jag bara är här tillfälligt och att jag ska åka hem snart. Har inte fattat vad jag har gett mej in på. Vi får se om det är något jag kommer klara av eller ej.

Kommentarer
Postat av: Erika

gu va jobbigt! ja e säker på att allt skulle kännas så mkt bättre om du hade en egen lägenhet!!! ett hem liksom!

e d trevligt folk då?

ha d jättebra!

kram

Postat av: hanna

klart du klarar av det cp! man får ta det som det kommer bara

2008-08-26 @ 16:25:07
URL: http://haninsch.blogg.se/
Postat av: Tessan

Håller med hanna, skulle inte kunna säga det bättre själv =) Du bor visserligen inte som bäst nu, men det är inte hela världen. Tänk på det här;



"En professor stod framför sin klass en dag med en tom glasburk. I burken stoppade han golfbollar tills inga fler fick plats. Så frågade han klassen om burken var full. Ja svarade klassen. Då tog han upp mindre kulor och fyllde burken tills det inte fick plats fler och frågade klassen återigen om burken var full. Klassen svarade då återigen att burken var full. Professorn tog då upp sand o fyllde på i burken. Han frågade återigen om burken var full och klassen sa att nu var ändå burken full. I burken hällde då professorn en kopp kaffe...han förklarade sedan att golfbollarna symboliserade det som var viktigast i livet, dvs familjen och vännerna. Kulorna skulle då symbolisera det som var näst viktigast, som t.ex att ha ett bra jobb, fin bil, fint hus etc, medan sanden var onödiga saker som att man alltid var tvungen att se på ett visst tv-program o så vidare. Han sa sen att om man fyller sitt liv med oväsentliga saker så kommer inte de viktiga delarna i livet som familj och vänner att rymmas. Klassen frågade då vad kaffet var till för. Professorn svarade att en kopp kaffe med en vän har man alltid tid för...."



Nu menar jag inte att du fyller ditt liv med skit, men att bo lite taskigt i ett par månader kanske inte är så farligt. Njut istället av tiden som student, ha skoj med dina nya kompisar (och gamla) så ska du se att dina lägenhets bekymmer så småningom löser sig =)



Kramar

2008-08-26 @ 23:42:06
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: Candra

Klart du klarar det Ankan ^^

Leta efter lgh o slappna av ;)

2008-08-28 @ 20:42:57
URL: http://comatose.blogg.se/
Postat av: Candra

Btw, det är väl snarare så att man är en nolla om man har tid att blogga, var lycklig du har ju ett liv ^^

2008-08-29 @ 11:46:10
URL: http://comatose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback