Hur gör man?

Jag vill ha ett jobb men jag hatar att söka jobb, det är fan bland det jobbigaste som finns att göra. Mitt CV är på en skiva i Halmstad också så har ju inte direkt medvind. Jag vet inte hur man gör heller, är det bäst att gå dit och säga att man vill ha ett jobb eller ska man ringa eller skicka iväg en ansökan? Känns som om man skickar en ansökan kommer det hamna i papperskorgen med en gång eller så kommer den vikas till ett flygplan eller en loppa eller liknande. Jag inbillar mej att enda chansen att få ett jobb är genom kontakter och jag tror inte att jag har några sådana. De jobb jag har haft tidigare har jag i alla fall fått genom kontakter, inte för att jag har haft så många jobb men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback