Yrkestest

Gjorde ett yrkestest och så här blev resultatet:

Du är en flexibel person. Du trivs med att ha många bollar i luften och att det händer mycket. Du trivs med med männsikor, men vill inte ta hand om dem. Du skulle säkert trivas lika bra med servitris som i jobbet som revisor. Vad du väljer ha att göra med hur lång tid du är beredd att studera.

Andra yrken där du troligen skulle trivas och komma till din rätt:
Journalist
Jurist
Meteorolog
Receptionist
Ekonom
Översättare
Försäljare
Sekreterare
Trafikledare
Steward/Flygvärdinna
Busschaufför
Spårvagnsförare
Kassör/Kassörska
Polis
Väktare
Optiker
Guide
Datatekniker
Lärare
Brandman
P-vakt
Apotekare
Mäklare
Reseledare
Skidlärare
Bibliotekarie
Informatör
Tidningsbud

Okej skulle kanske kunna tänka mig en tredjedel av dessa yrken med viss tveksamhet. Hatar att jag inte vet vad jag vill bli. Jag vill plugga i höst men frågan är vad och vart? Jag vill bli något någon gång och helst inom ett par år, jag vill ha ett rikitgt jobb som jag kan stanna på i flera år utan att tröttna på det. HJÄLP! Vart ska jag ta vägen? Måste ta reda på det snart. Har ingen aning om vad jag ska söka för utbildningar.

Kommentarer
Postat av: nenny

flytta ner hit så kan vi plugga nått kul ihop:P jag vill plugga turism men det finns i söderköping så jag vet inte heller hur jag ska göra :(

2008-02-07 @ 09:52:21
Postat av: Ankan

Haha nae tror inte jag vill bo där :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback