Halmstad till hösten..

Är på landet nu. Skönt som fan! Jag, mamma och Sofia har vart i Vimmerby idag för att jag skulle köpa en klänning som jag skulle ha imorgon men det enda jag kom hem med var en tetra vin och ett par flaskor alkoläsk. Ska på tjejkväll i Västervik imorgon men tror att den kommer spåra ut och att det kommer att komma grabbs också =) Så det blir nog tjejmiddag och sen fest. Lite jobbigt att jag jobbar på lördag bara. Ska åka tidigt till Västervik imorgon så att vi hinner gå på stan innan. Får hålla tummarna för att jag har bättre shoppingtur där. Så typiskt att jag fick reda på igår att vi skulle dit och att man ska ha klänning på sej, hittade några jättefina klänningar på nätet här om dagen men det är ju liksom lite sent att beställa nu.
Det kan vara lite svårt att somna när man är här ibland för våra små husdjur/grannar/rumskompisar har en tendens till att inte vara så tysta om nätterna. Jag vet inte om det är möss, fåglar eller fladdermöss som springer runt och leker i väggarna eller i taket eller vart det nu är de håller hus men det känns som att det spelar mindre roll. Tycker att de borde bli vräkta eller flytta frivilligt.
Jag kom in på bygg- och fastighetsekonomprogrammet i Halmstad så jag antar att jag ska flytta dit inom en snar framtid. Borde börja leta lägenhet jättesnart. Men det är nog inte världens lättaste sak att hitta en vettig lägenhet i ett vettigt område i en stad man knappt vart i..

Kommentarer
Postat av: jenny penny

hur känns det att kommit in där då? Kul o flytta? hoppas det går bra med lägenhet o den biten så du hittar nått hyfsat ställe att bo på :D ankan on the move :P pöss

2008-07-12 @ 19:13:50
Postat av: Ankan

Jag vet inte, jobbigt att flytta så långt hemifrån men kul att flytta hemifrån. Får flytta hem om jag inte trivs men jag vill i alla fall testa och se om högskolan är något för mej.

Postat av: Tessan

Grattis! Skoj, skoj =) Själv blir jag nog kvar i östergötland i höst ser det ut som. Hoppas på jobb, men det återstår att se. Kom iaf in på utbildningen jag sökt så något finns det alltid för mig att göra!



Vi hörs! kram

2008-07-20 @ 17:55:48
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: Ankan

Tack! =) Vart ska du bo då? Håller tummarna för att du får ett jobb ;) Annars kan det nog vara ganska bra att gå det där extra året fast att det kanske är mer lockande att jobba.

2008-07-21 @ 01:32:03
URL: http://mordvapen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback