Gräset är väl inte grönare på andra sidan eller?

Det blev både folkparken med klassen och Ullas 20 års fest i fredags. Jag gick tydligen från parken i tid för det hade visst blivit tjaffs och någon hade slagit till någon och så. Det var en helt okej kväll fast känns som att jag har lite minnesluckor. Blev efterfest hos Isabel & Jossan. Tror kanske det blev lite för mycket för mej för började tjuta för att en person fick mej att inse vissa saker om mej själv som jag måste ändra på för att må bra, det är väl iof bra att jag insett det nu men lite trist att en person som jag inte ens känner får mej att inse det på en fest så att jag börjar tjuta. Jag är så bra på att försöka fly problem och ibland lyckas jag med det också men tids nog kommer dom alltid ifatt mej.
Igår sov jag bort typ hela dagen så jag gick alltså inte på informationsgrejen om ky-utbildningen och är därmed stryken från deras sökkvot. Så det blir nog att flytta ifrån den här stan till hösten, undra om jag verkiligen vill det eller om det bara är ett försök att fly. Gräset är väl inte grönare på andra sidan eller?
Det var ju skolavslutning i fredags också så vi fick jordgubbstårta i skolan asgott. Har tänkt och tror att jag har lyckats rätt ut ganska mycket det gångna året men jag har tydligen endel kvar att jobba med men jag har kommit en bra bit på väg. Har träffat och pratat med folk jag innan inte ens skulle vilja sitta bredvid på bussen. Jag antar att jag lärt mej att acceptera folk och inte döma dom på grund av deras utseende eller deras bakgrund men ärligt talat så tror jag att jag alltid kommer att ha fördomar men kanske inte lika många som innan. Kommer ihåg när vi började skolan i höstas och jag kollade mej runt i gympasalen och undrade hur fan hamnade jag bland det här folket? Jag har inget gemensamt med dom och nu på avslutningen nio månader senare satt jag där och kände mej inte alls lika missanpassad men jag kände också att jag kanske inte passade in där till 100%.

Kommentarer
Postat av: nenny penny päron puff

svår fråga det. men gräset är nog så grönt som man själv gör det till? :P eller ja vette fan hehe men tror nog mest att nej, det är inte så mkt grönare faktiskt...

2008-06-01 @ 22:00:58
Postat av: Mikkeladele

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback