Midsommar

Gud vilen partymidsommarafton det blev för mej. NOT!
Jag gick upp tidigt och gjorde lite nytta. Packade upp min väska efter Hultan, tvättade och plockade i ordning lite här så nu ser det i alla fall skapligt ut. Åkte och hämtade mormor vid tolv och sen styrdes kosan mot Gusum till moster och morbror. Tog 45 minuter att ta sej till Sörping härifrån tack vare dom där jävla pisstrafikljusen de har där, skitkul att stå i bilkö alltså. Har käkat nästan hela dagen känns det som, först blev det sill (eller tonfisk för min del, det blir godare så liksom) och potatis och sen jorgubbar & grädde, rabarberpaj & vaniljsås och sen grillade vi, vi hann med kaffe och kakor också. Riktigt fint väder var det också, regn, sol, regn, sol och så regn igen men vad gör det när man sitter på en inglasad veranda? Strömlösa blev vi en stund också. Mysigt värre. Hann inte, eller tog mej inte tid, att binda någon krans eller plocka blommor och klättra över gärdesgårdar (för det finns ju så många sådan nu för tiden) så lär väl inte drömma om min blivande man i natt men jag tror jag överlever ändå.

Kommentarer
Postat av: Birgerfreya

I really enjoyed it. You have done a great job.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback