Fullt upp

Idag har tiden bara försvunnit iväg. Hade tänkt komma iväg till skolan innan elva så att jag skulle få mitt datorkonto fixat (datorgubbarna är tydligen bara tillgängliga 9-11) men det hann jag ju inte, fanns så mycket att plocka med här hemma så var inte i skolan förens vid ett..
Har fixat med adressändring, bostadsbidragspapper, ringt hyresvärden så att de ska komma och fixa min toadörr som knappt går att stänga, diskat, slängt ett ton soppor typ, renskrivit gamla anteckningar, pluggat på biblan, lämnat tillbaka lampan som någon snodde från förra stället jag bodde på och hämtat min post där, handlat och så helt plötsligt vart det kväller. Har haft så fullt upp att jag glömt bort att äta, min lilla mage fick klara sig på frukostmackan hela dagen lång/kort. Som tur var var det planerat svullokväll hos Sofie och eftersom jag typ inte hade ätit nåt på hela dan så blev det till att svulla till rejällt. Sofie hade lagat kycklingryta och ris och jag och Angelica hade fixat massa chips, grönsaker och dipp. Smarrigt värre. En riktigt mysig fredagskväll, känns som det var flera år sen jag hade fredagsmys med gott käk och massa snacks framför tvn.
Imorgon är det kanelbullens dag så då blir det bullbak här (om inte Angelika bangar för jag kommer inte stå och baka bullar själv, så kul är det faktiskt inte) Jag gillar vaniljbullar bättre än kanel så kanske blir att backa båda sorterna.
Tror grannarna är lite fulla, hör ingen musik eller så men jag hör onyktra röster. Tycker fulla människor är läskiga när jag själv är nykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback