Sommrarna på landet

I tisdags forsatte jag att vara duktig, var på badhuset med mamma hela dagen och låg och svettades lite i solen och simmade 1500 m bröst och 700 m rygg. Jag är så duktig!! Resten av veckan har jag  gjort en jävla massa knäböj, håller på att måla en bod som aldrig tycks vilja bli färdigmålad, lagom kul att göra det i den värmen som vart den här veckan. Igår fick jag typ värmeslag eller nåt och som lite extra salt i såren la telefonhelvete av så kastade den i backen och började grina och när jag kom hem la jag mej på golvet och skrek och grinade lite till... Har jobb en månad framöver så blir inget Hultsfred för mej i år, känns lite pissigt, inte för att det är några band som jag direkt vill se men känns ändå jävligt att inte kunna åka. Hoppas nån vill hänga med på Sonisphere istället och åka dit på fredagen så att jag får lite festivalliv den här sommaren i alla fall.
Följde med till landet i helgen och så försvann det fina vädret. Typiskt! Jag och Sofia ska nog åka till Västervik imorgon i hopp om att som Sofia sa"få fina sommarminnen! Kanske spana på en grabb och mumsa på en glass" . Jag hoppas på sol så att vi kan sola och kanske bada och självklart vill jag shoppa lite också.
Saknar sommrarna på landet, när jag och Sofia var med varandra i veckor i streck så att vi tröttnade på varandra och sen var vi från varandra en dag och sen umgicks vi igen. Vi sprang mellan henne och mej flera gånger om dagen och hon ville jämt springa och tävla om vem som sprang snabast för att hon visste att hon var snabbare än mej,  vi körde dunk, spelade badminton nästan varje kväll och krocket och kubb ibland, spelade yatzy, geni och shack, fikade, åkte och badade och byggde kojor. En period hade Sofia lite tvångstankar så hon var till exempel jämt tvungen att gå två steg före mej och om det körde förbi en bil på "stora" vägen tvingade hon ner mej i diket för att den inte skulle få syn på oss och komma och kidnappa oss. När det fanns jordgubbsland här satt vi ganska ofta ute vid vägen och sålde jordgubbar. Självklart har vi klagat om hur tråkigt det var här också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback