Helgen vecka 28

Jag kom in på mitt första handsval till universitetet så ska förmodligen börja plugga till hösten, samhällets logistik.

Trodde jag var sommarjobbare men igår när jag pratade med bossen fick jag reda på att jag var timanställd, antar att det är lite bättre. Jag har en sån jävla koll alltså.

Måste köpa nytt batteri till Ärtan för har fått startat med startkavlar de senaste gångerna jag vart ute och åkt och det är ju inte de smidigaste sättet att starta en bil på direkt.

Var på landet den här helgen igen, det är faktiskt ganska skönt att va där man slipper nämligen att va bakis där av någon konstig anledning. Var en sväng på Hornmarken men hittade inget intressant att ta med mej hem men är kul att bara gå runt och titta lite. Känns nästan som att vi har en fritidsgård nere hos oss, kommer och går folk typ hela dagarna, kanske ska börja och ta medlemsavgift för att få hänga på vår gårdsplan. Haha Jocke "tvingade" en av ungarna att tvätta hans cross.


Kommentarer
Postat av: Candra

haha, jag läste Hor-marken ^^ Det blev lite intressantare då ^^



Och du, se till så du får betalt av Johan (om du jobbar åt han) Min systers sambo fick vänta över en månad försent på sin lön, han va jätteslarvig med honom :S



Men han brukar ju sköta sig bättre med folk som inte är inom familjen dock :)

Postat av: Candra

Jo jag förstår om han säger det :)

Pierre skulle åka iväg på semester, vilket Johan visste, men blev sur för, det va då han ringde mig, som sa att du sökte jobb..



Han har inte betalt mig för ett jobb jag gjorde förra sommaren än :/



Men, han sköter alltid "riktig" personal bra :) Alltså, vi i familjen är inte så nogrant med :p



Iaf, Pierre skulle fått lön 25 Maj, den kom nu i början av Juli har jag för mig :/



Men sånt som händer :)

2009-07-13 @ 22:23:09
URL: http://caandraa.blogg.se/
Postat av: Candra

Ja, han vet att han ska betala mig, han berättade för mig att han glömde det då när han ville att jag skulle jobba :)

Men sen blev han sur för att jag inte kunde jobba (gissar jag) så då betalade han inte iaf :S



Hur Pierre o Johan kommit överens om fortsatt jobb(efter semestern) har jag ingen aning om, då va jag inte kvar i nkpg.

Men fakta kvarstår, han ska betala lön för arbetade månader, Pierre ville inte fortsätta hos Johan (efter semestern) eftersom han inte fick sin lön :)



För deras skull(bådas) tror jag fan det är skönast att du jobbar :)

2009-07-15 @ 13:48:28
URL: http://caandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback