Dumt gjort?

Blev nyss erbjuden att gå en 4 veckor lång utbildning som förmodligen leder till sommarjobb och jag tackade nej. Vet inte om det var dumt gjort av mej? Det var till servitris och det känns inte alls som att jag skulle passa som det. Jag hatar liksom att bära brickor, tror jämt att jag ska tappa dom och då är det liksom max ett glas, en flaska och en tallrik på brickan. Att bära en bricka full med stora stark eller liknande eller fyra tallrikar på en gång fulla med mat som är fint upplagd (iaf när de lämnar köket)  på en fullsatt servering känns som rena rama mardrömmen. Tror inte jag skulle trivas med arbetsmiljön eller arbetstiderna heller men ett jobb är ju ändå ett jobb det ger en en inkomst och sysselsättning men frågan är hur många negativa saker det får/kan gå på en positiv sak för att man ska kunna klarar av att utföra sitt jobb? Kanske borde ha gett det en chans? Om jag inte skulle trivas skulle jag ju kunna sluta men arbetsförmedlingen kommer ju för all framtid tycka jag ska söka servitrisjobb om jag jobbat som det en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback