Ett oväntat samtal till

Prällen jag gick och snacka med när jag bodde i Halmstad ringde nyss och frågade om jag ville vara med på nåt studenthälsan där anordnar. Fick en konstig känsla när vi lagt på. Han sa att ibland kanske man får göra nåt så länge när man inte riktigt vet vad man vill göra nu och då kändes det nästan lite fel att jag inte hoppade på det där erbjudandet om servitriskursen. Nästa gång jag får ett erbjudande (måste ska) är det bra om jag tackar ja till det. Vill prata mer med nån som inte proppar på mej massa nya måsten hela tiden. Funderar på att skicka ett mail till navigatorcenter och fråga om de kan erbjuda nåt stöd och vägledning där. Arbetsförmedlingen säger att jag skulle behöva vägledning men att de inte kan erbjuda det. Läste på navigatorcenters hemsida och de verkade som att man får mer hjälp där och att de har bättre stöd än arbetsförmedlingen och så har ju Hanna rekomenderat dom, hon fick ju massa ordnat tack vare dom. Jag såg att det var Sensus som hade navigatorcenter och när jag gick på ungdomsresursen så hade vi ett seminarie med en därifrån och efteråt satt hon sej ner med mej och tog sej verkligen tid och var verkligen intresserad av att hjälpa mej sånt gör de ju inte direkt på arbetsförmedlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback