Torsdag

Var på kurs i Linköping igår och resan dit var inte kul, satt och skrek panikslaget efter mamma. Vindrutan blev så smutsig efter allt slask som stänkte upp på rutan att jag knappt såg ut genom den och smutsen fastnade på vindrutetorkarna så hjälpte inte att köra med dom heller. Och eftersom jag inte såg nåt så låg jag nog bara i 50-60 km/h och då körde ju förstås folk om och stänkte upp ännu mer skit. Kändes som en evighet innan det fanns en mack så jag kunde stanna och tvätta rutan men till slut kom det en så jag kunde stanna och det blev betydligt bättre utsikt än innan. Jag hann till och med till kursen i tid fast att jag körde hälften så fort mot vad man gör i vanliga fall. Kursen var inte allt för intressant men nu har jag iallafall säkerhet på väg som om jag har tur kan resultera i lite mer jobb.

Efter kursen åkte jag till Jonas så att han kunde fixa lite med min dator, vår deal var att han skulle fixa min dator och att jag skulle laga mat men han hade inte handlat så det fick bli pizza istället. Jonas dumma granne hade parkerat sin bil bakom min så att jag inte kom ut när jag skulle åka hem. Så fick gå in till Jonas igen så han kollade upp vems bil det var och så fick jag gå och plinga på men ingen öppnade så då ringde jag till mobilen och det var telefonsvararen som tog det så då skulle jag ringa till hemnumret men då såg jag att det var en som var ute och flyttade på bilen. Vilken jävla tönt som inte ens vågade öppna dörren eller svara i telefon. Det var iallafall lite skrattretande att se att min lilla bil stå instängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback