Sjukdom, tårtbak, städning och csn.

Vår lärare är sjuk så vi får vara lediga. Det är ganska bra för jag är lite krasslig jag också, för ovanlighetens skull. Fattar inte vad jag ska göra för att hålla mej frisk? Jag äter nyttigt, är ute i friska luften, tvättar händerna lagom ofta va fan ska jag mer göra? Va gör jag för fel liksom?

Jag har nog tagit mej vatten över huvudet. Tänkte baka en födelsedagstårta till pappa med chokladbotten med pannacotta och citron- och hallonmousse på, jag har kommit halvvägs. Tårtbotten blev till utan problem. Pannacottan däremot vet jag inte än men känns som att jag misslyckats med den. Jag vet inte hur den ska va men min var iaf som mjölk när jag hällde den över tårtan så det läckte ut massor. Var förberedd på att det skulle hända så hade en bricka under. Har ställt in skiten i kylen så bara vänta och se om det behagar att stelna och om det gör det i formen eller på bricka under formen isf.

Har vart lite duktig och dammsugit och torkat golvet i mitt rum också, måste ju fördriva tiden på nåt sätt medans jag väntar på att pannacottan ska stelna. Vill springa och kolla kylen hela tiden för att se om det stelnat till så måste hålla mej sysselsatt med annat så jag kan hålla mej borta från kylskåpet.

Fick brev från csn idag, yes tänkte jag då kan jag fylla i papprena och skicka in dom så att jag får lite pengar snart men nej det var så klart inte dom papprena. Dom tycker det är dags att börja betala tillbaka på min skuld. Så jävla pissigt! Fan va skulle jag till Halmstad att göra? 26 000 åt helvete! Så nu har jag ändrat mitt nyårslöfte, jag ska betala tillbaka min csn-skuld i år, helst till sommaren istället. Fast om det går bra kanske jag kan behålla det gamla löftet om att flytta hemifrån också. Det är ju liksom 11 månader kvar av året. Fast flytta hemifrån kanske = nya csn lån och det vet jag inte om det är värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback