Babbel

Ah va jag känner mej tråkig! När ska jag vänja mej vid att jobba? Har inga problem med att orka upp till jobbet på morgon eller att jobba men när jag kommer hem känns det som att jag hinner göra noll saker innan klockan är åtta (nio om jag har tur) och jag blir svintrött och knappt orkar hålla ögonen öppna. Svintrist! Fredagar är lite bättre för då slutar vi ett så då är jag inte riktigt lika trött.

Jag vill åka på festival men ska förmodligen jobba hela sommaren så kan bli lite svårt. =/

Var på landet förra helgen också. Skönt att åka dit och vila upp sej efter en slitig arbetsvecka. Var på marknad i Vimmerby och köpte munkar och gammaldagsa  chokladbollar. Som jag har suktat efter det. Vi visste inte ens att det var marknad så blev en välkomnad överraskning. På kvällen var vi på bonfest, stora öltält med liveband som spelade svensk country. Hela Vimmerby verkade va i öltälten och hela Vimmerby verkade kunna detta bands låtar. Som tur var för oss utfödingar så spelade inte bandet hela kvällen utan det blev lite musik vi kände igen också. Det var kul fast jag i stort sett var nykter.

Klänningen jag beställde var för stor så har skickat tillbaka den och beställt en i mindre storlek så får hoppas att den passar bättre. Måste hitta skor att ha till också.

Hade tänkt att jobba efter praktiken idag, skulle åka ut till Johan med min bil och försöka hitta felet på den men jag kom inte längre än Söderleden innan den dog. Fick lite panik men det gick bra. Var några från Backup som var snälla och stannade. Ringde Johan så han skickade nån snubbe från en verksta som kom och bogserade bilen till verkstan där det visade sej att batteriet var helt dött så bytte det och då gick bilen igång igen. Men srs-lampan lyser fortfarande så bilen har fortfarande någon slags sjukdom. Blev inget jobb idag men imorgon ska jag jobba lite så att jag får lite pengar den här månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback