Tvivel

Jag skolkar från självstudierna och sitter och slösurfar lite istället. Börjar kännas tråkigt att vara seriös med skolan och jobba på det och framförallt att ha för lite fritid. Kanske är för mycket att både jobba och plugga? Det jobbigaste är att jag inte har något schema att gå efter så vet aldrig riktigt säkert när jag ska jobba. Vet inte om jag ska jobba i helgen ens så svårt att bestämma nåt med nån. Tror jag är lite rädd för att det är så här livet kommer se ut nu och för all framtid; jobb och noll tid till annat. Jag vill resa men är fast i skola och jobb och när skolan är slut kommer jag fastna i jobbet känns det som. Det är sjukt hur en liten jävla skitlåt kan starta en sådan inre konflikt. Råkade stänga av klockan imorse och somna om, sov bara 20 minuter längre än tänkt men på den tiden hann jag drömma en obehaglig dröm så kände mej illa till mods när jag vakna och den har nog spett på mitt inre tvivel ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback